Domagoj, uvoznik za za epoxy WEST SYSTEM ti je
http://www.yachtcenter.hr/west.php Svakako bi ti bilo dobro ( ako se odlučiš raditi sa epoxy smolama ) detaljno pročitati njihove stranice, ali i kontaktirati ljude telefonom ( jako su uslužni ) te će ti oni svakako još podrobnije objasnit šta ti sve treba , a dobit ćeš od njih i detaljna uputstva za upotrebu. Prošle godine mi je prijatelj od njih kupio epoxy ( 5 + 1 litra ) znači A + B komponentu, i to ti košta 1500 kuna. Platno nisam kupovao, ali mi je rekao da je 1 metar kvadratni kvalitetnijeg, znači tkanog platna težine 80 grama oko 30 kuna, naravno ima ih i jeftinijih. Neznam koja je smola kvalitetnija, ali resina 2000 koju proizvodi venecijani je ispod 200 kuna, znači 50 - 60 kuna jeftiniji. Neznam koju debljinu marine špera češ koristiti, a o tome ovisi i koliko gramsko platno trebaš koristiti, i koliko slojeva. Ako ti je šper već sam po sebi dovoljno jak, nemoraš ga ni laminirati, jer kod epoxy smole to nije uvjet, ili ga laminiraj sa 80 gramskim ( dobičeš na čvrstini i kvaliteti ), a ako bi se odlučio epoxy smolom raditi i površine koja trpe veća opterečenja armiraj ga sa 300 ili 450 gramskim tkanim platnom , već po potrebi, ali mislim da u tvom slučaju nečeš morati laminirati u dva ili više slojeva, samo upotrebljavaj veću gramažu platna tamo gdje je to potrebno.
Vrlo je bitno prije sastavljanja špera najmanje jednom premazati šper sa smolom ( ako ne cijeli onda barem one djelove koji če ti kasnije biti nedostupni ) , jer ako želiš pravu zaštitu nemoj ostavljat nezaštičene djelove jer će se tu počet uvlačiti vlaga. Broj premaza ovisi i o vrsti špere ( koliko je žedna ) jer kad namažeš sa prvim slojem moguće je da će se sav upiti, te češ ga morati premazati ponovno da dobiješ površinski sjaj, i tek ga onda smiješ laminirati, te na laminat stavi još dva do tri sloja smole. Prvi sloj smole ( kako na drvo, tako i na platno ) uvijek potroši nešto više smole, a kad ideš smolu na smolu potrošnja ti se kreće oko 120 do 150 grama po kvadratnom metru. Moja preporuka ti je sloj smole na smolu uvijek nanositi maksimalno unutar 24 sata ( kad se smola djelomično stvrdne a površina je još ljepliva , to ti je najoptimalnije vrijeme za drugi sloj ), jer na taj način ćeš uspostavit potpunu kemijsku vezu sa prethodnim slojem, a i izbječi ćeš pranje i mukotrpno šmirglanje otvrdnule smole da bi je kvalitetno priredio za nanos drugog sloja, a na taj način ćeš sa prethodnim slojem ostvariti samo mehaničku vezu ali ne i kemijsku, iako je takav način preporučljiv na površinama koje moraju bit ekstra glatke i prozirne, jer se smanjuje potreba za završnim kitanjem . No mislim, pošto ti radiš šperom da nečeš imati neravnina, te se radije odluči na opciju bez šmirglanja ( puno je i lakše i kvalitetnije ). zaboravio sam još napomenut da se platno uvijek stavlja na još ljepljivi sloj prethodne smole ( OBAVEZNO ). Vrlo je i bitno, kada smolu laminiraš, da poništiš sve kutove ,kako pozitivne ( šmirglanjem, zaobljavanjem istih ) tako i negativne ( kitanjem istih epoxydnim kitom, ali nemoj nikad kitati bez osnovnog sloja smole- isto vrijedi i prilikom ljepljenja, jer spoj bolje drži ako je prethodno dobio sloj smole ). Na mjestima gdje nećeš laminirati, isto to učini jer je bolje, i nije loše da si kupiš platno u vidu trake te sa njom ojačaš spojeve.
Pisao bih još ali ne smijem previše ( bar dok ne postanem vlasnik drvene barke ), jer to je očito mjerilo tko koliko zna. E da otkriću ti jednu malu tajnu VELIKIH majstora od ovog zanata, a ona ti se odnosi na rad sa smolom bez puno šmirglanja. Znači sve slojeve radi unutar maksimalno 24 sata, a kad staviš zadnji sloj smole i čim isti počne stezati ( 15- 20 minuta ), na isti nalijepi PVC foliju, najbolja je ona malo jača za kućnu upotrebu, ili ona za pakiranje paleta na stovarištima građevnog materijala, i lijepo je poravnaj. Nakon najmanje 24 sata istu ćeš skinuti ( ona se ne lijepi kvalitetno za smolu ), i dobiti ćeš savršeno ravan sloj smole, koji ćeš onda sa lakoćom prešmirglati ( da matira )što svakako moraš kao pripremu za bojanje. Svakako koristi i tu foliju ako se vrijeme pogoršalo ( velika vlaga u zraku ).
I još jedan savjet, ako se odlučiš raditi sa epoxy smolom svakako SVE prvo isprobaj na manjim površinama, šte će ti i biti dovoljno da dobiješ osnove rada. Svakako moraš pedantno razvagati komponente smole, jer neće valjati ako fulaš ( česta pogreška ). Kako je Gašo več i ranije rekao , vjerovatno bi za plafon mogao koristiti i staklo plastiku, jer na šper se ona bolje vata nego na drvo, uostalom i epoxy se bolje ponaša na šperu, jer je šper laminat napravljen od " apsolutno " suhog drveta - furnira. Da , još treba napomenuti da nikad neradiš sa smolom ako vlaga zraka prelazi 60- 70 %.
Porer, nism ni u jednom trenutku osporavao dali je Drago majstor ili ne, ali sam mišljenja da je za njega stakloplastika svetinja ( što se tiće plastificiranja ), te ljutim se na njega što je protiv zaštite drveta sa epoxy smolama, bez da kaže zašto je takvog mišljenja i koji je razlog ( navodi uporno samo cijenu ). Usput me je i po prilici bespotrebno izvrijeđao.