Moderatori/ce: riberer, teranavis, Moderatori
Maestral700 je napisao/la:Andro,što je to sa kolumbom? Pari mi se dobro oštećena na krmi?
piškera je napisao/la:Polako s tim brenerom,pališ drvo !!
vadaabordocazzo je napisao/la:Poprečnu čvrstoću sada imaš preko cente, kontramadira i škafa, ali svejedno bi ti ga bilo dobro povezati na još dva mista sa kantinelama (hoće reći letvama). Da ti ne radi ni prema vani ni prema unutra. Doduše, nije ti ga potriba bilo toliko dizati u zrak, može on biti i na komadu žantela od 10 cm na podu, i samo ga prebacivaš levom (polugom) z bande na bandu, da ti banda npr legne na automobilsku gumu. I kad si ga već digal u zrak, podmetni ga pod kobilicu na bar 3 mjesta.
luka je napisao/la:Ne znam kojom ces ga metodom mazati- zastititi, dao bi ti jedan savjet, mozda ce nekima zvucati strasno, ja ovaj brod nebi pokrijevao, kad pocne ruzno vrijeme da daa se vise ne zoze rabotati ja bi ga okrenuo naopako i neka kisa pada po njemu da izbije so sto vise ako mislis epoxi kasnije. cak ga nebi ni okrecao jedan period stim sto je to rizicno za to treba imat iskustva da ga ne profundas ili da u brod ne pocnu skakt zabe, to se izvadi par redova kalafata da voda propada a opet spira drvo, i dobro se utemelji brod. Naraavno ne cijele zime ali sad dok ne pocne snijeg i led svakako, a ondaa nakon jedne dobre bure zapakujes u najlon. Jer ako ima vode u drvo a uvati ga led moze svasta da bude. ovo se najcesce radi tamo pred kraj zime ako ima kise a nijesu temperature u inusu.
Jos jedan savjet kad je bura ne mora svaka bilo bi pozeljno da otpakujes brod da fa malo propuva. I koa sto ti je vec receno bolje ga utemelji i letlampu ako ne mozes da smanjis odalji barem. Ako ti je ovo ona vibraciona slajferica ima o jadu da se zabavis, snom moze fino brusenje, grubocu glapapita smanji izmedju 2 do 3 puta, ako brusis sa 60 to je ko 120, ili tracu ili brusilicu sa velikom sajbom sto veca to bolja manja opasnost da zakopas u drvo, dobrar je i onaj roto disk metalni samo snjim moras bit jako pazljiv.
primorac je napisao/la:Andro
podmetni pod kobilicu uzdužno jednu gredu 15x15, punom dužinom, a ispod podklocaj. Ovo radi preventive gubitka geometrije. Nadalje, razme live i desne poveži letvama poprijeko, ne boj se zabit koji čavao, neće brodu bit ništa, a zadržat će formu. Bočno uokolo letve - u zemlju pa pod bočnu lajsnu, na svakih barem metar.
Sve ovo kad prestaneš palit i brusit ( i smanji malo doživljaj s tim brenerom )
luka je napisao/la:Kolubma jeste izmucena kao i provena ast (statva), to se da srediti, ali mi se cini da je ovo kakolumbi izavao bas oslonac dok je jos bila mokra pa je i on malo nagnjecio, interesantna je stvar da nema kod nas se to zove sola najcesce porova lajsna pribijena za kolumbu koja je sluzila kao zastita kolumbe prilikom nasukavanja i vadjenja dok nijesu pocele da se stavljaju lame - mesigana ili prohrom lajsna. Provena atsa je vec nastiklavana ili je bila gnjila ili estiteke radi, vidi se da je brod nekad reparisa, oplata izvani izgleda ispaceno ima supljina, na pojedinima mjestina se dobro zuti sto je svakako dobro, izvutra kad pogledam slike madijeri lijepo ljube rebra, pa mi je malo cudno da tako izvani lose ispaceno izgleda a iznutra vise nego solidno. Nekako kad uporedim spolja i iznani, kad gledam tu oplatu spolja imam osjecaj kao da su se madijeri odvojili od rebara, a iznutra kad gledam lijepo prate krivinu. Ili me to vara ovo sto si malo resije opalio, pa nije barka rostilj meso Dobro slajferica ce izvadit stvar, samo dodatno bespotrebno slajfovanje. Po meni ovdje izvani mora doc stakleno platno kao armatura.
Sto se tice unutrasnjosti ove stope motora su jako dugacke sto je dobro polje se prenosi opterecenje, vibracije .... , ali ako ih ne demontiras jako komplikovano za skidanje piture i dobru zastitu drveta, znaci ako radis saa epoxijem brod mora biti namazan iznutra finalno, stope takodje impregnirane epoxijem finalno, u rebra prije epoxifikacije utopljene pasaice, na stope izbusene rupe za pasaice, pa onda samo na spojeve epoxi pasta i pritezanje, sto iscuri uklonici i prebrusiti i pituravanje.
Zaboravio sam ti prije napisati sto se tice zastite klasicnom metodom, postoji bezbroj firmi, ako ces tom metodom raditi preporuka piture za ovu namjeni ne za pituravanje stolarije u enterijeru i exterijeru. Ako se ispostuju upute proizvodjaca Hempel moze da dura i 3 godine, podvodna boja se mora obnavljati svake sem ovi novijeih na bazi epoxi i bakarnog oksida, skupe ali efikasne i tesko za nabavit. Postoje proizvodjaci sa sistemima dvokomponentnih boja, mogu i one ali ne na epoxi bazi lose se ponasaju na suncu, svijetle nijanse i bijela jos mogu lakovi jako losi.
Sledeci jako bitan faktor je ako se odlucis na epoxi je i adekvatna pitura, kao finalni sloj u sistemu zastite, ljudi se istrose dok dodju do piture pa onda to smuljaju na kraju, dzabe i najbolji proizvodjac epoxija ako je zavrsnica sr@**e, jer onda ima najgoreg neprijatelja i najbolniju tacku epoxija sunce, problem osmoze je kod epoxija rijesen ali je zato platio drugu cijenu. Tako da je nekad i bolje proc sa srednjom klasom epoxija a kvalitetnijim priturom, nego obrnuto.
Sledeca jako bitna stvar kojoj mnogi ne pridaju vaznosti je antivegetativna zastita - podvodna pitura. Treba voditi racuna prilikom izbora da ne bude pitura za velike brzine koja se stavlja na glisere, jer se njen sloj koji je izgubio dejstvo spira pri vecim brzinama a ti s takvim brodom ne mozes dostici tu brzinu pa nema svrhe bacati pare na tkve proizvode jer iako su skuplji ne znaci da su bolji, ali do tada cemo jos staavid dosta komentara no ovu temu, Boze zdravlja.
Trenutno korisnika/ca: Google [Bot] i 1 gost.